Hjælp til de store børn

 
Når bøgen springer ud, begynder en helt masse unge at læse til eksamen. Det siges, at eksamen er den flittige elevs fest, men tiden er for mange fyldt med stress, præstation, frygt, angst, nerver og forventninger og er langt fra en fest.
 
Der er ikke noget galt med stress og belastninger, når det blot er i korte perioder. Vi må gerne stresse, når blot vi også slapper af. Ja faktisk kan kortvarig stress hjælpe os til at præstere bedre. Men eftersom denne periode af stress for mange studerende og gymnasieelever ikke kun er i eksamensperioden, men ofte jævnt fordelt over hele året, er der ikke tale om kortvarig stress. Så når de i eksamensperioden skruer yderligere op for belastningerne, er der ikke nogen ressourcer at give af, og så kan det blive rigtig svært og for nogle kan presset blive så stort, at de dropper ud.
 
Mit arbejde med Room for Reflection begyndte, da jeg skrev Thomas Papes bog “Studieliv uden stress” som ghostwriter. Da jeg fandt ud af, hvor mange unge mennesker, der har problemer med langvarig stress i deres gymnasieår og studieår, fik jeg lyst til at prøve på at gøre en forskel.
 
Som forælder til en studerende med stress kan du gøre en stor forskel ved at læse Studieliv uden Stress og få en lang række gode råd til at hjælpe dit næsten voksne barn til bedre balance.

 

Køb bogen

 
Vi sælger bogen til 199 kr (nedsat fra 245 kr) i webshoppen:
Ja tak!

Ungecoaching

Jeg tilbyder ungecoaching hos Room for you, hvis der er behov for det. Fra 800 kr. i timen.
 
 
Se mere

Køb bogen

Og vidste du, at flere af vores mindfulnessinstruktører også underviser i udskolen, gymnasierne og på videregående uddannelser. Med mindfulnesstræning, som bogen også kort omhandler, kan eleverne lære at styre deres tankestrøm og få ro i sindet. Skriv til os , hvis du vil høre mere om mindfulness til unge. Og se også mere på vores nyeste tilbud Momo Academy.
Send mail

Skrøbelighed!

Når vi taler om stress blandt børn og unge i dag, falder der ofte en kommentar om, at børn er mere skrøbelige i dag og “bare må lære at tage sig sammen”. Jeg vil gerne slå fast, at børn og unge ikke er mere skrøbelige, end vi var, da vi var børn, eller da Emil fra Lønneberg løb rundt på markerne omkring Katholt. Børn og unge i dag er født med præcis den samme robusthed, som vi blev. Men de udsættes for markant flere stimuli og får markant flere indtryk i en markant mere travl hverdag. Derfor har de brug for hjælp til at finde ro. Det skrev jeg lidt om forleden: